wtorek, 1 grudnia 2009

przystanki



Byłem w Brusach. Miejscu smutnym, powleczonym podłością deszczu i mojego zmęczenia. Próbowałem się pobudzić, szukając ciekawych miejsc i ludzi. Szukałem powieści. Dla oka, dla ucha. Dla duszy. Zaczepiłem urodziwą trzydziestkę:
- Jest tutaj rynek?
- Rynek jest w piątek.
- Szukam centralnego miejsca w Brusach.
- Centralnymi są dom towarowy Skiby, Biedronka i kościół.
- Taaaak. Kościół zamknięty.
- Całe Brusy są zamknięte, to nędzne miejsce, tak jak moje życie…
Liczyłem na zwierzenia. Już miałem zaproponować kawę, gdy kobieta uciekła, zajmując kolejkę w mięsnym.
Inne, dzisiejsze przystanki były równie smutne. Wróciłem, zaaplikowałem sobie kilka tabletek na ból gardła i zasnąłem.
Śniła mi się kobieta z Brus, prosząca uściskiem dłoni, szepcząc do ucha:
- Zabierz mnie stąd…

19 komentarzy:

  1. lubię takie miejsca, jak ze Stasiuka

    masz zamiar chorować? a kysz, a kysz wirusy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Emmo - ja (chyba) w ogóle łażenie - obserwowanie :)))
    a wirus - gardło mi siada - może za dużo gadam?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech to jak wspomnienie miejsc z dzieciństwa.. Tylko, że w mojej okolicy nawet przystanku nie było :) O mięsnym nie wspomnę, sklep? Przyjeżdżał samochodem osobowym, hehe..

    OdpowiedzUsuń
  4. Zeruyo - gadam, a może i plotę?:)

    Paczulo - wspomnienie - tak na zdjęciu, ale poznawanie nowych miejsc - to raczej odkrywanie dla mnie nowych światów...

    OdpowiedzUsuń
  5. Odkrywaj, odkrywaj, po to między innymi żyjemy :) Piękne jest to, że szukasz w miejscach pozornie brzydkich.

    OdpowiedzUsuń
  6. Paczulo - właśnie... tylko pozornie brzydkich...

    OdpowiedzUsuń
  7. Historia prawdziwa... Wiele jest takich miejsc... A słupek przystankowy wygląda jak obraz mojej firmy - chyli się ku... Wszak to pks..

    OdpowiedzUsuń
  8. Latarniku - słupek był dzisiaj podobny do mnie - ale już się podnoszę:))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Holdenie -
    pozdrawiam Cię serdecznie.
    N.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mało mam ostatnio czasu na blogowanie, ale zaglądam. I cały czas kibicuję, trzymam kciuki i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Drogie Panie - dziękuję za po-zdrowienia:)
    Ukłony!

    OdpowiedzUsuń
  12. usmiech ślę tylko bom zagoniona w czasoprzestrzeni ....

    OdpowiedzUsuń
  13. Jedz do Chojnic!!!!!Tam na pewno bedziesz mial szczescie......Maly rynek jest codziennie w mieście.
    Ściskam Anna

    OdpowiedzUsuń
  14. Joanno :))))odnajdziesz się?

    Anno - znam Chojnice!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. ...cudna fotografia.....piękny sen....pozdrawiam......

    OdpowiedzUsuń
  16. Maju - sen wymieszany rzeczywistością...
    uściski

    OdpowiedzUsuń

statystyka