niedziela, 17 maja 2009

kobiety


…mama Sz. niezapowiedziana (!) nie odmówiła obiadu. Wyciągnęła nas z kościoła, w którym umknęliśmy przed gorącem, przed nudą majowej niedzieli. Sz. przeżywa najbliższe dzionki. W środę urodziny, w piątek być może wyjazd na Kaszuby na przyjęcie do O. A Jego komunia za trzy tygodnie. Czas prób, czas emocji. Czas wysyłania zaproszeń, układania jadłospisów, dmuchania materaców i wynajmowania pokoi. Czas Boga. Czas dziecka. Czas sprawunków.

…jestem niewyspany. Okropnie zmęczony. Całą noc śniła mi się J. Jej oczy, dłonie, niedźwiedzie, wilk. Tulenie.

W mroku wybiegły ze mnie zwierzęta
W makowej sukni wybiegł sen
Wyjrzała dusza poprzez rękaw
Na czarne góry na duszy cień

(Znaki nad domem, Jerzy Harasymowicz)

…dopada mnie roztargnienie, bo pewna A. wysłała list, który utkwił w dłoniach jej męża: - Kochałam Cię głupcze. Mieliśmy taki potencjał… Tyle zostało na zgliszczach kartki, spalonej przez teraźniejszość.

… a w skrzynce słowa wymieszane niczym zioła w słoju. Czy wszystkie czytać, czy niektóre skasować? Dać im poleżeć, dać im przesiąknąć tęsknotą? 

5 komentarzy:

  1. Ona też śniła..o pewnym J i małym chłopcu...

    P.S ona zawsze może wrócic na swój parapet...

    OdpowiedzUsuń
  2. moj parapet to miejsce do ktorego wracam,albo uciekam kiedy czuje sie zbędna...

    OdpowiedzUsuń
  3. WIEM!!! moje pytanie miało udowodnić bezsens takiego postępowania:))))))) teraz

    OdpowiedzUsuń

statystyka