piątek, 29 maja 2009

Dziecko



… wszędzie leżą książki, pranie, gazety, płyty. Pobojowisko. Kiedy to się stało? Nie chcę mi się dzisiaj układać, składać. Jutro. Nie teraz.
Teraz głowa wygląda prze okno, dłonie obmywa deszcz, nogi jeszcze w mieszkaniu. Stan zawieszenia. Jak niespokojne dziecko czekające na powrót rodziców.
Pod oknem mam przedszkole, gdy mijam spacerem park trafiam na szkołę. I widzę tę niewinność, rezolutność, ciekawość, zagubienie. I myślę o swoich dzieciach, o moim dzieciństwie. Aby nie poddać się utrapieniu swoje myślenie okraszam barwami zazdrości.
Zazdroszczę, że tyle przed nimi, że piłka, że blisko wakacje, że mają rodziców.
„Rozmawiałem” dzisiaj z mamą Sz. o Jego wychowaniu. Rozmowa zamieniła się w starcie. Moja zazdrość odmieniła się w kłótnię…
Tylko słowa, aż słowa. Pobojowisko.
Chciałbym być JESZCZE ojcem. Przezwyciężam strach, który jest prozaiczny, bo dotyczy zapewnienia przeze mnie Dziecku dobrego, przyzwoitego życia. Przezwyciężam, ale i tak pragnienie przegrywa z lękami.
Nie! – czy potrafię, ale czy – mogę?! Czy powinienem?
W marcu to było, a może w kwietniu (lat kilka przed) wracałem nad ranem do hotelowego pokoju i w windzie spotkałem pijaną matkę z ośmioletnią i dziewięcioletnim. Około piątej rano. Chłopak był zadąsany stanem matki, dziewczynka jak mantrę powtarzała – Już mamusiu, już jesteśmy. Wtedy nie sądziłem, że następnego dnia będę z tą kobietą tańczył do białego rana. Wtedy myślałem o niej źle (co za matka?!). Wykorzystałem śmierć męża i jej wakacje. Czy dzisiaj nie wykorzystuję znowu…? Inaczej, ale cóż z tego…

12 komentarzy:

  1. Przestań się martwić, zacznij łapać szczęście.

    OdpowiedzUsuń
  2. pomogę Ci jeśli mi na to pozwolisz...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękujemy..zapraszamy z Lenką

    a Wy do dzieła:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. NIe rozumiem kobiet które nie chcą by ich dziecko miało ojca , przecież na tym cierpi tylko dziecko .
    Wiem że czasami róznie bywa i mają prawo się gniewać , ale nie powinny mieszać w to dzieci ....
    cholera bez sensu

    OdpowiedzUsuń

statystyka